Hervormde gemeente Ter Heijde aan Zee

Westland geeft warmte Westland geeft warmte

Westland geeft Warmte

Westland geeft Warmte is een initiatief van de kerken (verenigd in het Diaconaal Platform Westland), samen met St. Voor elkaar Westland, Vitis Welzijn, Voedselbank, Vluchtelingenwerk, in overleg met de gemeente Westland.

Waarom Westland geeft Warmte?
Den Haag heeft vanwege de hoge energieprijzen de belasting op energie verlaagd. Dat is mooi! Het is echter een voordeel dat alle huishoudens ontvangen. Dat is op zich eerlijk, maar niet iedereen heeft dit voordeel ook even hard nodig. Er zijn huishoudens met een kleine portemonnee en slechte isolatie die eraan tekort komen. En er zijn huishoudens die hun energieprijzen hebben vastgezet die amper wat merken.
Daarom proberen wij met Westland geeft Warmte dit voordeel anders te verdelen. Zo hopen we op de vrijgevigheid van hen die het voordeel niet (helemaal) nodig hebben. Hopen we hen die zwaar getroffen worden juist extra te helpen. En met Westlandse warme harten te zorgen dat iedereen er warmpjes bij zit!

Hoe kan ik doneren?

U kunt het gemakkelijkst doneren via bovenstaande QR-code of via i-Deal. Ook kunt u geld overboeken naar rek.nr. NL30 RABO 0189 3447 76 t.n.v. St. Voor elkaar Westland o.v.v. Westland geeft Warmte. Deze gift is aftrekbaar voor de belasting, omdat St. VeW een ANBI-status heeft.

Hoe krijg ik een bijdrage uit het fonds van Westland geeft Warmte?
Betaalt u zelf uw energierekening en komt u in problemen door stijgende energieprijzen? Westland geeft Warmte wil u helpen als u voorgedragen wordt door:
•    Voedselbank Westland
•    Vitis Welzijn Afdeling Welzijnsdiensten
•    Schuldhulpmaatje Westland
•    Vluchtelingenwerk Westland

Maar u kunt ook u zelf aanmelden bij een Buurt Informatiepunt van Vitis Welzijn:
Naaldwijk, Ambachtstaat 10 (in Patijnenburg)
Wateringen, Herenstraat 25 (in Bibliotheek)
 ’s-Gravenzande, Zandeveltplein 26 (in Bibliotheek)
De Lier, Van Rijnstraat 28 (in Bibliotheek)
Honselersdijk, Fazantlaan 4 (De Hoeksteen)
Kwintsheul, wijkcentrum Kastanjehof
Monster, Havenstraat 16 (in de Noviteit)
Poeldijk, wijkcentrum de Backerhof
Een email sturen kan ook: welzijnsdiensten@vitiswelzijn.nl
of bellen met nummer: 0174-281032.

Hebt u een uitkering van de Gemeente Westland? Wat u van Westland geeft Warmte krijgt, wordt niet van uw uitkering afgetrokken. Hierover zijn afspraken gemaakt met de Gemeente.

De hoogte van uw bijdrage is afhankelijk van het gedoneerde geld en het aantal aanvragers. Alle donaties zullen over de deelnemers verdeeld worden. Er zal uiteindelijk geen euro in het fonds achterblijven.

Deze informatie en meer: www.westlandgeeftwarmte.nl

Webmaster bereikbaar via info@kerkterheijdeaanzee.nl